Niniejsza Polityka Bezpieczeństwa Pacjenta wprowadza do stosowania zasady zapobiegania wystąpienia zdarzeń niepożądanych w NZOZ Legionowo.
Kierownictwo podmiotu leczniczego wprowadza, a wszyscy pracownicy zobowiązani są do stosowania niniejszych zasad i środków zapobiegawczych w kontekście profilaktyki zdarzeń niepożądanych.
W podmiocie leczniczym:
- Prowadzi się dokładną i wielowarstwową identyfikację pacjenta w celu upewnienia się, że pacjent jest właściwie zidentyfikowany, aby zapobiec pomyłkom;
- Ustanawia się standardy higieny w celu zapobiegania zakażeniom i innym zdarzeniom niepożądanym;
- Zapewnia się dbałość o prawidłowe dawkowanie leków;
- Wdraża się i stosuje procedury ograniczające ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych;
- Prowadzi się szczegółowy wywiad celem identyfikacja ryzyk klinicznych;
- Zwraca się szczególną uwagę na jakość dokumentowania zaleceń lekarskich poprzez stosowanie zrozumiałego języka lekarskiego w celu uniknięcia błędów w interpretacji;
- Prowadzi się jasną i otwartą komunikację między zespołem medycznym w celu uniknięcia nieporozumień i błędów;
- Prowadzi się regularne szkolenia personelu w zakresie bezpieczeństwa pacjenta, procedur i aktualnych standardów opieki zdrowotnej;
- Raportuje się zdarzenia niepożądane i inne zdarzenia medyczne oraz przeprowadza szczegółowe analizy przyczyn źródłowych zdarzeń w celu podjęcia działań usprawniających;
- Wykorzystuje się nowoczesne technologie w celu zminimalizowania ryzyka ludzkich błędów;
- Przestrzega się regulacji i standardów wewnętrznego systemu jakości opieki zdrowotnej i bezpieczeństwa pacjenta;
- Promuje się bezpieczeństwo pacjenta jako najwyższy priorytet;
- Zachęca się do zgłaszania zdarzeń niepożądanych i aktywnego zaangażowania personelu w doskonalenie procesów.