Zadzwoń: Rejestracja ogólna 22 774 51 51   |    e-mail: rejestracja@nzozlegionowo.pl
Rejestracja POZ 22 767 59 09   |    e-mail: rejestracjapoz@nzozlegionowo.pl

Polityka bezpieczeństwa pacjenta

Niniejsza Polityka Bezpieczeństwa Pacjenta wprowadza do stosowania zasady zapobiegania wystąpienia zdarzeń niepożądanych w NZOZ Legionowo.

Kierownictwo podmiotu leczniczego wprowadza, a wszyscy pracownicy zobowiązani są do stosowania niniejszych zasad i środków zapobiegawczych w kontekście profilaktyki zdarzeń niepożądanych.

W podmiocie leczniczym:

  • Prowadzi się dokładną i wielowarstwową identyfikację pacjenta w celu upewnienia się, że pacjent jest właściwie zidentyfikowany, aby zapobiec pomyłkom;
  • Ustanawia się standardy higieny w celu zapobiegania zakażeniom i innym zdarzeniom niepożądanym;
  • Zapewnia się dbałość o prawidłowe dawkowanie leków;
  • Wdraża się i stosuje procedury ograniczające ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych;
  • Prowadzi się szczegółowy wywiad celem identyfikacja ryzyk klinicznych;
  • Zwraca się szczególną uwagę na jakość dokumentowania zaleceń lekarskich poprzez stosowanie zrozumiałego języka lekarskiego w celu uniknięcia błędów w interpretacji;
  • Prowadzi się jasną i otwartą komunikację między zespołem medycznym w celu uniknięcia nieporozumień i błędów;
  • Prowadzi się regularne szkolenia personelu w zakresie bezpieczeństwa pacjenta, procedur i aktualnych standardów opieki zdrowotnej;
  • Raportuje się zdarzenia niepożądane i inne zdarzenia medyczne oraz przeprowadza szczegółowe analizy przyczyn źródłowych zdarzeń w celu podjęcia działań usprawniających;
  • Wykorzystuje się nowoczesne technologie w celu zminimalizowania ryzyka ludzkich błędów;
  • Przestrzega się regulacji i standardów wewnętrznego systemu jakości opieki zdrowotnej i bezpieczeństwa pacjenta;
  • Promuje się bezpieczeństwo pacjenta jako najwyższy priorytet;
  • Zachęca się do zgłaszania zdarzeń niepożądanych i aktywnego zaangażowania personelu w doskonalenie procesów.