Deklaracja dostępności w Zespole Opieki Zdrowotnej
„LEGIONOWO” Sp. z o.o.
Zespół Opieki Zdrowotnej „LEGIONOWO” sp. z o.o. (dalej: ZOZ) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.nzozlegionowo.pl
Data publikacji strony internetowej: 2021-10-04
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-12-11
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł (np. skan dokumentów tekstowych nie jest możliwy do odczytania przez OCR a powinien posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie),
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
- zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Deklarację sporządzono dnia: 2024-12-19
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2025-02-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot.
Na stronie internetowej można korzystać ze środków poprawiających widoczność:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery i czarne tło, białe litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- możliwość zwiększenia odstępu między wierszami.
- możliwość zwiększenia odstępu między wyrazami.
- możliwość zwiększenia odstępu między akapitami.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt poprzez adres mailowy: dostepnosc@nzozlegionowo.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Ponadto w ZOZ powołano koordynatora ds. dostępności – Wojciech Trzopek.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba ul. Generała Józefa Sowińskiego 4, 05-120 Legionowo
Dostosowanie wejść
W budynku są dostępne 3 wejścia dla pacjentów i interesantów.
Wejście główne od ul. Sowińskiego z pochylnią stałą, długą, z poręczami. Przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, lub do wwiezienia pacjenta na noszach. Drzwi są rozsuwane automatyczne bez konieczności ich manualnego otwierania. Za drzwiami znajduje się rejestracja której pracownik służy pomocą osobom o szczególnych potrzebach.
Wejście 2 od ulicy Słowackiego. Przed wejściem wyznaczone 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Dojście do wejścia bezkolizyjne. Wejście przez drzwi rozwierane szerokie. Bez progów.
Wejście 3 od ulicy Słowackiego do oddzielnej części budynku. Wejście po podjeździe umożliwiającym wjazd osób na wózkach inwalidzkich. Drzwi rozwierane szerokie. Za drzwiami znajduje się rejestracja której pracownik służy pomocą osobom o szczególnych potrzebach.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynkach są bezkolizyjne, miejsca podwyższenia(3 stopnie) posiadają stałe pochylnie. Dostęp do pomieszczeń dla pacjentów na pierwszym piętrze jest zapewniony dzięki stałemu dźwigowi osobowemu (pod stałym nadzorem UDT). W budynku brak jest miejsc niedostępnych (poza pomieszczeniami technicznymi) dla osób o szczególnych potrzebach w których musieliby załatwić swoją sprawę.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez pracowników rejestracji.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Dodatkowe środki poprawy dostępności dla osób niewidomych i słabowidzących
- Kontrastowe oznaczenia drzwi i powierzchni szklanych – aby zapewnić bezpieczeństwo w budynku ZOZ, drzwi oraz powierzchnie szklane są wyraźnie dostrzegalne, a elementy sterujące (klamki, pochwyty) wyróżniają się z otoczenia.
- Wypukłe piktogramy oznaczone alfabetem braillea w windzie, w systemie numerkowym – pozwalają na zapoznanie się z ich treścią osobom niewidomym i słabowidzącym.
- Linie prowadzące – ostrzegawcze pasy dla osób niewidomych i słabowidzących służą do wzbudzenia czujności przy zbliżaniu się do miejsca potencjalnego zagrożenia.